Jesteśmy szkołą:
-
silnie osadzoną w środowisku lokalnym
-
nastawioną na współpracę między uczniami a nauczycielami i innymi pracownikami szkoły; między rodzicami a szkołą; między władzami lokalnymi a szkołą
-
przygotowującą uczniów do permanentnego kształcenia
-
nastawioną na wszechstronny rozwój każdego ucznia
-
wyrabiającą poczucie przynależności ucznia do kraju i Europy
-
uczącą przywiązania do tradycji i współczesności swojego regionu
-
uczącą zachowań prozdrowotnych i prorodzinnych
Wizja szkoły
Wychowujemy ucznia dbającego
o swój własny rozwój, czerpiącego radość
z nauki i poznawania "nowego", przywiązanego do tradycji
i współczesności swojego regionu, wrażliwego na piękno, zafascynowanego ochroną przyrody
i otwartego na świat.
W naszej szkole istotnym celem jest integralny rozwój nauczyciela
i ucznia. Tylko nauczyciel, który sam podejmuje stały wysiłek własnego rozwoju intelektualnego
i duchowego jest
w stanie kształcić osobowość młodego człowieka.
Realizowane projekty
Nasza Szkoła została partnerem
w Partnerskim Projekcie Szkół "Let’s play togehter" (Pobawmy się wspólnie). Nasz wniosek został zaakceptowany przez Agencję Narodową Programu "Uczenie się przez całe życie", co jest równoznaczne
z otrzymaniem przez szkołę grantu na działania projektowe
i wyjazdy zagraniczne.
Nasz projekt zakłada międzynarodową współpracę pomiędzy uczniami oraz ich nauczycielami. Będzie przebiegał dwuliniowo.
Pierwsza linia to
wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami. Skoncentrujemy się na wykorzystaniu gier dydaktycznych w procesie nauczania oraz na nowych, aktywnych metodach pracy z uczniami. Planujemy skupić się na przedmiotach ważnych na etapie nauczania: języku ojczystym, języku angielskim, matematyce, przyrodzie, historii, plastyce, w-fie
i muzyce. Naszym celem jest stworzenie bazy gier dydaktycznych przygotowanych, zweryfikowanych i ocenionych przez wszystkich partnerów - zarówno nauczycieli jak i uczniów - która będzie mogła być wykorzystywana w szkołach europejskich.
Druga linia naszego projektu koncentruje się na
rozwoju zdolności komunikacyjnych i interpersonalnych naszych uczniów. Część z naszych uczniów będzie miała także okazję wyjechać do krajów szkół partnerskich i używać języka obcego jako podstawy komunikacji. Ponieważ nasi uczniowie są bardzo młodzi postanowiliśmy pracować na prostych strukturach takich jak zgadywanki
i wymiana krótkich informacji
o sobie, swoich rodzinach, zainteresowaniach itp. Naszym zadaniem jest stworzenie "Dziecięcej Książki Zagadek".
W naszym projekcie chcielibyśmy także zająć się poznaniem systemów
i rozwiązań edukacyjnych
w poszczególnych krajach partnerskich,
a także ich kulturą, tradycją
i historią. Do naszej pracy planujemy wykorzystać platformę eTwinning, która jest, według nas, bezpiecznym środowiskiem wymiany informacji pomiędzy uczniami
i nauczycielami.
Biblioteka szkolna znajduje się
w centralnym punkcie szkoły, nad "amfiteatrem". Składa się
z czytelni, wypożyczalni oraz Multimedialnego Centrum Informacji.
Księgozbiór szkoły liczy około 10 000 książek.
W jego skład wchodzą takie działy jak lektury, książki obyczajowe, książki przygodowe, książki historyczne, bajeczki, wierszyki, dział nauczycielski oraz działy
z poszczególnych dziedzin wiedzy.
Z czytelni, wyposażonej w słowniki, encyklopedie, książki popularnonaukowe oraz czasopisma uczniowie mogą korzystać przed rozpoczęciem lekcji lub po zakończeniu zajęć. Podobnie z Multimedialnego Centrum Informacji, w którym znajduje się kilka stanowisk komputerowych. Korzystanie z Internetu jest bezpłatne.